Narzędzia pomagające w optymalizacji konwersji

Optymalizując konwersje w e-sklepie czy innego rodzaju witrynie internetowej, warto wykorzystać wyspecjalizowane narzędzia analityczne, które skutecznie pomogą w lepszym zrozumieniu zachowania użytkowników na stronie i zwrócą uwagę na elementy, które nie spełniają założonych celów. W niniejszym artykule polecamy kilka aplikacji, które sprawdzą się w działaniach optymalizacyjnych.

Wiedza i odpowiednie narzędzia

Na rynku dostępnych jest wiele bezpłatnych aplikacji godnych polecenia, jednakże należy mieć na uwadze, że podstawą korzystania z nich jest przynajmniej podstawowa wiedza w zakresie analityki, pozycjonowania czy marketingu internetowego. Nawet najlepsze narzędzia do optymalizacji konwersji nie spełnią bowiem swej funkcji, jeśli nie będziemy wiedzieli, jak ich używać i w jaki sposób wykorzystać zdobyte dane.

Google Analytics

Jednym z polecanych oraz darmowych aplikacji do analityki i optymalizacji konwersji jest Google Analytics. To funkcjonalne narzędzie, dzięki któremu możemy szczegółowo przeanalizować ruch na stronie, sprawdzić źródła wejść, a także modele atrybucji, czy też dowiedzieć się, jakie są najczęściej odwiedzane sekcje oraz podstrony. Google Analytics pozwala również na określenie wartości współczynnika konwersji, stopnia realizacji celów oraz osiągniętych przychodów. W Analyticsie można także dowiedzieć się, jacy użytkownicy odwiedzają witrynę, sprawdzając ich wiek, płeć czy ogólne zainteresowania. Analizując wiele danych i raportów uzyskiwanych dzięki GA, możemy poznać również reakcję userów na zmiany, które dokonywane są w optymalizowanej witrynie. To bardzo użyteczne i kompleksowe narzędzie pomocne w analizie serwisu i w optymalizowaniu konwersji.

HotJar

Narzędzie o nazwie HotJar pozwala na przeanalizowanie map ciepła (ang. heat maps), które w graficznej formie przedstawiają zachowanie i poruszanie się użytkownika w serwisie. Dzięki tej aplikacji możliwe jest sprawdzenie mapy kliknięć, procesu wypełniania formularza kontaktowego przez użytkownika czy ruchu kursora. Zdobyte w ten sposób informacje umożliwiają wprowadzenie zaleceń optymalizacyjnych pozwalających na poprawę osiąganych wyników (m.in. współczynników konwersji), wydłużenie czasu spędzanego na stronie czy zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Narzędzie to można wykorzystywać również do zweryfikowania, czy wprowadzone celem optymalizacji witryny rozwiązania przynoszą pożądane efekty.

PageSpeed Insights i Test My Site

Wspomniane narzędzia służą testowaniu szybkości działania witryny. Dzięki nim można sprawdzić, jak prędko strona się ładuje i zaproponować rozwiązania w zakresie poprawy zbyt długo wczytujących się elementów. Warto pamiętać, że powolne działanie strony zniechęca użytkownika do pozostawania w serwisie oraz realizacji konwersji.

Google Optimize

Warto wykorzystać również Google Optimize, czyli narzędzie pomocne w sprawdzaniu, czy przeprowadzane testy A/B przyniosły zamierzone efekty. Aplikacja umożliwia również zaprojektowanie w specjalnym edytorze kilku wersji witryny lub poszczególnych jej elementów (np. buttonów), które później można przetestować pod kątem skuteczności w generowaniu konwersji.

Polecane posty

Zostaw komentarz

jak optymalizować konwersjęjak wygląda proces optymalizacyjny