Jak wykorzystać blog do poprawy konwersji?

Firmowy blog to sposób, by wyróżnić się na tle innych marek, budować wartościowe relacje z klientami, edukować ich i zainteresować ciekawymi treściami. Wpisy na blogu można wykorzystać także w celu poprawy współczynnika konwersji. Jak to zrobić?

Poprawa współczynnika konwersji to większe zyski

Warto dążyć do zwiększenia współczynnika konwersji, ponieważ jest on miernikiem efektywności strony internetowej, a więc również biznesu, który prowadzimy. Im więcej pożądanych działań, tym większe zyski odnotowujemy. Zakładając blog firmowy, uzyskujemy szerokie pole działania dla poprawy współczynnika konwersji. Poniższe przykłady to tylko część pomysłów, jak możemy to zrobić.

Postaw na edukację i pozwalaj klientowi dokonać świadomych zakupów

Brak wiedzy na temat danego produktu, jego działania czy użytkowania może sprawić, że klient zawaha się przed zakupem. Jeśli jednak na blogu firmowym znajdzie wartościowe artykuły poradnikowe, dzięki którym lepiej pozna dany asortyment i dowie się, jak wybrać odpowiedni produkt dla siebie, poczuje się pewniej i chętnie sfinalizuje transakcję. Przykładowo sklep z odzieżą jeansową może we wpisach blogowych doradzić, jak wybrać spodnie pasujące do konkretnej sylwetki albo jak dbać o jeans. Na takie wpisy natrafią nie tylko klienci sklepu, ale także szukający odpowiedzi na te pytania w Google.

Stosuj linki wewnętrzne kierujące do oferty

Linki wewnętrzne zamieszczone w tekście blogowym mogą poprowadzić klienta na kartę danego produktu. To subtelniejsze rozwiązanie niż nachalna reklama wyskakująca podczas lektury interesującego artykułu i zasłaniająca treść. Najlepiej, jeśli podlinkowane produkty będą powiązane z tematyką danego wpisu. Skoro klienta zaciekawił tekst poradnikowy, duże prawdopodobieństwo, że zainteresują go związane z nim produkty.

Wybierz język korzyści

Wpisy blogowe stwarzają idealne warunki, by przybliżyć potencjalnym klientom swój asortyment. Pisząc o produktach, warto postawić na język korzyści. Tutaj nie sprawdzi się suchy i bezosobowy ton, należy specyfikację przedstawić w taki sposób, by uświadomić klientowi, dlaczego opłaca mu się wybrać właśnie ten konkretny przedmiot.

Bądź ekspertem w swojej branży

Dzieląc się z klientami wiedzą dotyczącą swojej branży, zyskujesz opinię eksperta i cieszysz się zaufaniem konsumentów. Blog firmowy to znakomite miejsce, aby zamieszczać artykuły i poradniki. Jeśli teksty w merytoryczny sposób będą przekazywać istotne i ciekawe wiadomości czy porady, internauci podzielą się nimi np. w mediach społecznościowych, przyciągając kolejnych zainteresowanych. To zwiększy ruch na stronie.

Zamieszczaj frazy na długi ogon

Teksty publikowane na blogu są dłuższe niż opisy produktów czy kategorii, więc łatwiej umieścić w nich frazy long tail. Pozycjonowanie na długi ogon, czyli na frazy składające się z kilku słów, przyciąga na stronę klientów zainteresowanych konkretnym produktem, więc większe prawdopodobieństwo sfinalizowania zakupu.

Blog a konwersja na stronie firmowej

Poprawa konwersji dzięki prowadzeniu bloga firmowego jest jak najbardziej możliwa. Jeśli jednak chcemy, by przyniosło to realne efekty, musimy zadbać o wysoką jakość treści, poprawność stylistyczną, a także systematyczność wpisów. Jeden post co kilka tygodni z pewnością nie przysporzy nam klientów i nie zwiększy ruchu na stronie firmowej.

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

działania na facebooku