Jak poprawić współczynnik konwersji działaniami na Facebooku?

Współczynnik konwersji to nic innego jak procentowy wskaźnik udziału osób wykonujących pożądaną akcję, może być więc również definiowany jako miernik skuteczności reklamy danej strony internetowej. Jedną z najefektywniejszych czynności podnoszących wskaźnik współczynnika konwersji są działania w social media. Jak zatem poprawić współczynnik konwersji poprzez działanie na Facebooku?

Konwersja a social media

Osoby poszukujące sposobu na wzrost wskaźnika konwersji na stronie internetowej powinny wykorzystać do tego celu media społecznościowe. Idealnym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów jest znany wszystkim portal społecznościowy Facebook. Jak w praktyce wykorzystać potencjał portalu, by działania przyniosły pożądane efekty?

Pierwszym krokiem jest wprowadzenie opcji logowania się na stronę internetową za pomocą serwisu społecznościowego. Taki sposób ułatwi klientom proces logowania, a także pozwoli im zaoszczędzić czas, a dla właściciela strony zapewni większą ilość klientów oraz znaczny wzrost wskaźnika konwersji. Wysiłek związany z czasochłonnym zakładaniem konta, gdy należy wypełnić formularz i potwierdzić rejestrację za pomocą linku aktywacyjnego wysłanego na adres e-mail, zniechęca użytkowników do korzystania z danej strony internetowej.

Media społecznościowe to także wspaniałe narzędzie służące do promocji, dzięki któremu można dotrzeć do klientów w łatwy i szybki sposób. Na profilu danej strony internetowej można zamieszczać różnego rodzaju recenzje, organizować konkursy, przedstawiać aktualizacje i informować o promocjach – sposobów na reklamę jest naprawdę sporo. Doskonałym pomysłem na pozyskanie klientów jest także tzw. „marketing szeptany”, czyli działanie marketingowe mające na celu dotarcie do odbiorcy za pomocą sprawiającego wrażenie spontanicznego, bezpośredniego przekazu.

Korzyści płynące z marketingu w Social Mediach

Podnoszenie współczynnika konwersji za pomocą działań w Social Media jest niezwykle popularne, a przede wszystkim bardzo skuteczne. Do licznych korzyści płynących z tego rodzaju marketingu należą między innymi budowanie zaufania między klientem a właścicielem strony, niskie koszty reklamy, znaczny wzrost aktywności na stronie, a także większa rozpoznawalność danej firmy na rynku. Warto w związku z tym poświęcić trochę czasu na działania marketingowe w mediach społecznościowych, by już w niedługim czasie móc cieszyć się owocnymi rezultatami.

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

jak mierzyć konwersjęjak wykorzystać blog w konwersji