Jak optymalizować konwersję na blogu?

Blog internetowy oprócz tego, że może powstać z samej przyjemności płynącej z pisania, jest również potężnym narzędziem wykorzystywanym do promocji firmy i pozyskiwania nowych klientów. Aby mieć pewność, że zamieszczane na nim posty odnoszą pożądany skutek, warto zadbać o zoptymalizowanie współczynnika konwersji, czyli najprościej mówiąc wprowadzić takie zmiany, które zachęcą czytelników do działań zgodnych z naszymi oczekiwaniami.

Konwersja na blogu – co to takiego?

Prowadzenie bloga firmowego zazwyczaj ma ściśle określony cel w postaci zwiększenia ruchu na stronie i pozyskania wiernych klientów. Dzieje się tak na skutek podjęcia przez czytelników kroków, które są szczególnie pożądane i korzystne dla przedsiębiorstwa. Chodzi tu o takie zachowania jak np.: zapisanie się do newslettera czy komentowanie treści. To, w jakim stopniu osoby odwiedzające bloga wykonają oczekiwane od nich działania, mierzy się za pomocą tzw. współczynnika konwersji, dzięki któremu można sprawdzić, czy nasz przekaz jest wystarczająco zachęcający.

Optymalizacja konwersji, czyli jak ulepszyć bloga

Czasem wystarczy parę zmian, aby blog odniósł pożądany skutek w postaci określonych reakcji czytelników i warto wiedzieć, jakie aspekty mają wpływ na podniesienie jego skuteczności. Podstawą dobrego bloga jest oczywiście jego treść, która powinna być ciekawa i merytoryczna. Jednak w procesie optymalizacji konwersji nie tylko zawartość bloga ma znaczenie, ale również jego wygląd, struktura oraz hasła CTA. Te ostatnie to nic innego jak wezwanie czytelnika do wykonania konkretnego działania (np. przejście do sklepu internetowego lub opisu produktu). Odbywa się to poprzez kliknięcie odpowiedniego, dobrze widocznego przycisku. Aby blog był przyjazny w odbiorze, musi być przejrzysty i estetyczny, najlepiej o dwukolumnowym, prostym układzie. Wszystkie ważne informacje jak menu, kategorie czy wyszukiwarka powinny być dobrze wyeksponowane i łatwe do znalezienia. Ważną rolę w aktywizacji czytelników spełnia również zachęcanie ich do komentowania postów oraz umożliwienie udostępniania treści w mediach społecznościowych.

Analizuj i zmieniaj

Blog o wysokim współczynniku konwersji może istotnie wpływać na jakość i skuteczność strony firmowej. W celu uzyskania pewności co do efektywności zastosowanych zmian należy przeprowadzać testy sprawdzające poziom stopy konwersji. Warto pamiętać, że zmiany poparte szczegółową analizą zachowań czytelników mogą przynieść naprawdę wymierne korzyści.

Polecane posty

Zostaw komentarz

konwersja na landing pagejak optymalizować konwersję