Jak mierzyć współczynnik konwersji?

Prowadzenie biznesu lub sklepu internetowego, ze względu na stale zwiększającą się konkurencję i rosnące wymagania klientów, to niełatwe zadanie. Aby więc odnieść sukces na rynku, dobrze jest inwestować w działania marketingowe mające na celu podniesienie współczynnika konwersji. Czym jest ów współczynnik i jak należy go mierzyć?

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji określa, jaka część z użytkowników, którzy odwiedzili daną witrynę, wykonała konkretną czynność, np. dokonała zakupu, wypełniła formularz kontaktowy, zarejestrowała konto, ściągnęła e-book czy zatelefonowała. Wielkość owa jest wyrażana w procentach. Wspomniany wskaźnik ma zazwyczaj na celu pomiar konwersji będących efektem skuteczności działań reklamowych.

Mierzenie współczynnika konwersji w Google Analytics

Wspomniany współczynnik można mierzyć na kilka sposobów. Przede wszystkim warto zainstalować bezpłatne narzędzie Google Analytics. Ustawiając w odpowiedni sposób cele i podpinając kody śledzące na stronie, można mierzyć dowolne konwersje. W panelu GA znajdziemy również różnego rodzaju raporty przedstawiające m.in. współczynniki konwersji, ale też średnią wartość zamówienia czy miesięczny przychód uzyskany dzięki kampaniom z konkretnych źródeł. Warto na bieżąco śledzić zmiany współczynników konwersji, szczególnie wtedy, gdy prowadzimy wiele działań reklamowych lub optymalizujemy witrynę.

Telefony i wypełnione formularze

Konwersje można mierzyć także w sposób tradycyjny, a mianowicie liczyć np. telefony z zapytaniem o ofertę lub też wypełnione i przesłane formularze zgłoszeniowe. Aby sprawdzić odzew z konkretnego źródła marketingowego lub danej kampanii reklamowej, można zastosować unikalny kod rabatowy. Na przykład, możemy zamieścić jedynie w mailingu specjalne hasło, które klient wpisze w odpowiednie pole podczas składania zamówienia w e-sklepie albo telefonicznie, a następnie policzyć wszystkie zamówienia z owym hasłem. W innego rodzaju działaniach reklamowych możemy umieścić kolejne hasła, a następnie porównać ich efektywność, zestawiając ze sobą poszczególne kampanie.

Polecane posty

Zostaw komentarz

błędy zmniejszające współczynnik konwersjidziałania na facebooku