Dlaczego warto zainwestować w optymalizowanie współczynnika konwersji?

Właściwie opracowana i zrealizowana strategia optymalizacji współczynnika konwersji pozwala zwiększyć skuteczność biznesową, w tym przede wszystkim zapewnić wzrost realizacji pożądanych celów. W poniższym artykule prezentujemy najważniejsze zalety, będące efektem działań optymalizacyjnych.

Optymalizowanie konwersji – korzyści finansowe

Optymalizacja współczynnika konwersji poprzedzona rzetelną analizą danych zwiększa szanse na to, że użytkownik dokona zakupu usługi lub produktu. Poprawa tego miernika pozwala na uzyskanie wyższych przychodów ze sprzedaży. Warto pamiętać, że nawet stosunkowo niewielki wzrost współczynnika konwersji (wynoszący niekiedy jedynie 1% czy nawet jeszcze mniej) może się przełożyć na znaczne korzyści biznesowe i wzrost przychodów ze sprzedaży.

Zwiększenie wartościowego ruchu

Efektem optymalizacji wspomnianych współczynników jest także wzrost wartościowego ruchu w witrynie, w tym liczby odsłon i sesji unikalnych użytkowników, a także pozyskanie nowych klientów. Do dużej grupy odwiedzającej witrynę użytkowników można wrócić potem z działaniami remarketingowymi, np. w kampaniach AdWords lub też w mailingowych. Wzrost ruchu wiąże się także z poprawą współczynnika odrzuceń, czyli zmniejszeniem liczby osób, które opuszczają stronę bezpośrednio po wejściu na nią bez wykonania innych, cennych i ważnych dla firmy działań.

Warto też pamiętać, że odpowiednio zoptymalizowana strona, na którą użytkownicy wchodzą i konwertują, jest też lepiej postrzegana przez Google w wynikach organicznych w wyszukiwarkach, tzn. ma szanse na wyższe pozycje w SERP-ach. Witryna, która posiada wysokie współczynniki odrzuceń i niskie współczynniki konwersji, jest traktowana przez boty wyszukiwarki jako mniej atrakcyjna dla użytkowników, a przez to niewarta promowania na wysokich pozycjach (w tym w TOP 10).

Wzrost współczynników konwersji

Optymalizowanie współczynnika konwersji skutkuje nie tylko zwiększeniem przychodów, ale też poprawą wyników realizacji innego rodzaju pożądanych przez właściciela strony celów. Konwersją może być bowiem nie tylko zakupienie produktu czy umówienie wizyty, ale także np. zapisanie się do newslettera, założenie konta w e-sklepie, ściągnięcie aplikacji mobilnej lub e-booka itp.

Zmniejszenie kosztów na reklamę

Warto pamiętać, że im więcej strona generuje konwersji, tym koszty poniesione na działania reklamowe są mniejsze. Im wyższy jest więc współczynnik konwersji, tym można zakupić więcej reklam. Dzięki poprawie współczynnika konwersji również wydatki poniesione na same działania optymalizacyjne, zwracają się bardzo szybko.

Polecane posty

Zostaw komentarz

optymalizacja konwersji na blognarzędzia pomocne przy optymalizacji