6 metod optymalizowania konwersji na stronie landing page

Optymalizacja konwersji to zbiór działań, których celem jest poprawa współczynnika konwersji, a co za tym idzie, osiągnięcie konkretnych korzyści biznesowych, np. wzrostu przychodów ze sprzedaży. Jak zoptymalizować konwersje na landing page’u? Poniżej przedstawiamy 6 skutecznych sposobów.

Optymalizacja współczynnika konwersji przez dostosowanie LP do grupy docelowej

W przypadku landing page bardzo istotne jest dostosowanie strony do celu, który ma ona realizować oraz do określonej grupy docelowej. Jeśli przeznaczeniem strony lądującej jest sprzedaż określonej grupy produktów, np. damskiego obuwia, to zarówno wygląd, jak i funkcjonalność powinna skupiać się na owym celu, tzn. zawierać grafiki, kolorystykę, treści i przyciski call to action zachęcające użytkowniczki do zakupu.

Wartościowe treści

Chociaż strona typu landing page charakteryzuje się nierozbudowaną strukturą oraz bardzo ograniczonym linkowaniem wewnętrznym, to powinna zawierać interesujące i możliwie rozbudowane treści zawierające rozsądnie rozmieszczone słowa kluczowe. Muszą one być wartościowe zarówno dla użytkownika, jak też dla Google’a, którego roboty powinny „uznać”, że witryna spełnia oczekiwania internauty i dzięki temu może uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wyczerpujące, unikalne i ciekawe teksty wpływają pozytywnie na optymalizację współczynnika konwersji.

Grafika przyciągająca uwagę

Równie istotna jest przyciągająca uwagę odbiorcy grafika. Jeśli LP ma sprzedażowy cel, warto na stronie umieścić zdjęcia przykładowych produktów. Ważne, by elementy graficzne były dobrej jakości i wyraźne, a przy tym szybko się ładowały. Polecanym rozwiązaniem jest również  umieszczenie na landing page’u autorskiej, ciekawej infografiki.

Widoczny i zachęcający call to action

Bardzo ważne w przypadku LP jest umieszczenie w widocznych miejscach przycisków call to action. Powinny one przyciągać wzrok użytkownika i zawierać treści jednoznacznie informujące, co internauta powinien zrobić (np. kliknąć, aby kupić produkt czy dowiedzieć się więcej na jego temat). Polecanym sposobem na optymalizację współczynnika konwersji jest też przeprowadzanie testów A/B, polegających na tworzeniu paru wersji witryny z buttonami z odmiennymi treściami, o innej kolorystyce czy umieszczonych w różnych miejscach, a następnie porównanie wyników (ruch w witrynie, liczba konwersji itp.) osiąganych przez owe strony i pozostawienie tej, która osiąga lepsze rezultaty.

Czas ładowania strony

Page speed to kolejny z czynników wpływających na optymalizację konwersji na landing page’u. Warto mieć na uwadze, że długi czas wczytywania się strony może skutecznie zniechęcić użytkownika do pozostania na niej i w efekcie do dokonania konwersji. Dlatego też warto zadbać o optymalizację m.in. wtyczek, zasobów (grafika, elementy do ściągnięcia) i czas odpowiedzi serwera, aby nie wpływały one obciążająco na czas ładowania serwisu.

Poprawna optymalizacja strony lądującej

Wpływ na widoczność LP w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – na pozycje witryny w wyszukiwarce, ilość wejść na stronę i w efekcie na współczynnik konwersji ma właściwe zoptymalizowanie strony. Warto zwrócić uwagę na znacznik Title i meta tag Description, zastosowanie nagłówków H1-H6, właściwe oznaczenie zdjęć i linków wychodzących ze strony.  Dobre SEO na stronie landing page to podstawa!

 

Polecane posty

Zostaw komentarz

konwersja na sklepie internetowymoptymalizacja konwersji na blog